helgen

okej, nu tänkte jag berätta i detalj om vad jag gjorde i helgen. Vi va ju på sottunga, som är ålands minsta kommun (jag skulle säga ö) med 120 invånare. De va som att resa tillbax i tiden, kändes som jag var kvar på 70 talet

Torsdag. Jag gick i skolan till kl havl 11 kanske, vi hade teknik och fysik prov. De gick väl sådär men helt ok. Efter provet då så åkte jag hem och åt kycklinggryta (sa ju detaljrikt) med ris. Efter de släppade jag min kilo tunga väska hem till maria (hon bor tvärsöver gatan men de va jobbigt ändå). Kl va runt 12 när vi åkte för att hämta upp hennes mormor. Efter det åkte vi till älvsjö föratt hämta hennes pappa, bilen var packad (hennes mamma va med också hunden också) men det gick bra ändå. Vi satt och prata lite och sånt. Sen kom vi i alla fall fram till kapellskär där båten skulle gå. Eftersom vi va så tidiga gick jag och maria och köpte glass. Jag köpte Mayan mystica, asgod. De kommer bli sommarens "it" glass. me loooove it. Sen gick båte, vi åkte med rosella, fanns inte så mkt att göra där så vi lalla runt i nån timme och sen åt vi. Vi tog dagens fisk som va lax med sås och potatis. ganska gott facktiskt men dom la upp värsta portionerna. När båten kom fram va vi sist av (fick stå på hyllan) och vi åkte till mariestads centrum där marias mamma tog ut pengar. Sen åkte vi vidare till nåt ställe vi kallade för "världens ände" vi satt där i två timmar och vänta på att den andra båten skulle komma. De va verkligen tråkigt där. Sen kom båten, bara 45 minuter försenad, och vi åkte den ett litet tag. Sen kom vi fram till sotunga nu kanske kl va runt 9 så jag va lite trött. Vi åt ialla fall och satte på vattnet och eleni stugan. Sen gick vi och la oss.

Fredag. Vi vaknade runt 11 kanske och gick upp och åt (vi åt vääääldigt mkt där måste jag säga) sen la vi oss och sola ganska länge. De blev två dopp i det 16 gradiga vattnet och sen var det dax att åka till affären. Den var pytteliten, men de va ju ända affären där. Vi handlade lite och sen åkte vi hem och solade lite till. Efter att tag bestämde vi oss för att cykla runt lite, maria guidade mej, vi cyklade typ över hela ön så de blev väl nån mil till slut på den här dagen. Sen åt vi middag, de va stekt kött med potatis och sås, Gott. Efter det spelade jag, maria och hennes pappa lite monopol. Sen gick alla och la sej och jag o maria hade lite kul (inte på de sättet ni tror)

Lördag. Vi vaknade och åt frukost, Den här dagen var väldigt lik den förra. Vi solade, badaade och cycklade, blev bara runt 8 kilometer i dag. Sen fikade vi lite. Och till middag grillade vi fläskkarre ooch till de hade vi ris. PÅ kvällen kollade vi på en film, ganska bra facktiskt. Den gick på typ tvåan, som va en av dom två bra kanaler vi hade, den hette en främling i familjen. Leonardo di caprio (stavningen blev lite sådär :/) va med, hen va typ fjorton eller nåt då. Vet inte riktigt när vi gick och la oss, men runt 1-2 va det väl.

Söndag. Vi packade ihop våra grejor och solade lite till. Ett sista bad hans med innan vi åkte hem igen. Hela hemresan hade jag värsta trafiken på min mobil (går inte in på de mer). Hem resan gick ungefär som dit resan. Jag va hemma rut 10 då gick jag och duscha och la mej.

De va typ de. Dagens outfit kommer strax, måste bara hitta nåt att ha på mej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0